mkd mkd
1739
BLOG

August Kowalczyk - nestor Sceny Polskiej ukończył 90 lat

mkd mkd Kultura Obserwuj notkę 1
Pan August Kowalczyk, nestor Sceny Polskiej, wsławiony(o czym może mało kto wie) takżeucieczką i przekazywaniem prawdy o dokonywanych tam przez SS i inne niemieckie okupacyjne formacje okrucieństwachbyły więzień niemieckiego obozu koncentracyjnego Auschwitz ukończył 90 lat.
 
To jeden z Ludzi, których w swoich poszukiwaniach Człowieka spotkałem… życzę takich spotkań każdemu z Was…
 
Z okazji Jubileuszu w MDSM w Oświęcimiu 26 sierpnia 2011 odbyła się poświęcona jego Osobie uroczystość na którą zostałem również zaproszony. Miałem niebywałe szczęście, bo to własnie On, jeden z najlepszych polskich Aktorów, zechciał właśnie tu, w Oświęcimiu w lutym 2010 występować wraz ze mną i przekazywać publiczności moje utwory – czyniąc to wspaniale.
Ogromny szacunek jakim sie Pan August Kowalczyk (także jako autor pięknych, pełnych życiowych refleksji wierszy) cieszy wśród ludzi wypływa z jego skromnej, pełnej empatii, godności i szacunku dla każdego człowieka postawy.
.
Okazał sie Człowiekiem także wtedy, w lutym 2010, gdy mnie, małemu przy nim - poswiecił swój czas i swoją uwage. Właśnie z powodu ogromnego szacunku jakim obdarzam Jubilata za coś, czego sam doświadczyłem, za tamten przykład czegoś prostego a jakże ludzkiego - okazanie zainteresowania i szacunku drugiemu człowiekowi - z ogromnym wzruszeniem pojechałem na uroczystości do Oświęcimia by te słowa tam publicznie wypowiedzieć …

.

.P.S.
... ze względu na szacunek do Jubilata, do Was i do siebie - kilka zwrotek wręczonego panu Augustowi okolicznościowego wiersza niniejszym wymazuję, zostawiając samo zakończenie:-)))
 
... każdemu życzę - by się Jego życie
wzorem każdemu stało z nas.
 

________________________________________mkd// Maciej Krzysztof Dąbrowski

 
przedruk z MKD Poezje
mkd
O mnie mkd

Autor zna kawałek świata i Europy, ale jest przede wszystkim Polakiem, Obywatelem RP, wykształconym na Wzorcach i Klasyce wg Zasad. Jest niezależny od pracodawców lub „grupy politycznej”, Ma własne suwerenne poglądy za które osobiście bierze odpowiedzialność i „szufladkowanie” go nie ma podstaw. Uważa, że ktoś nie szanujący własnej Historii i Tradycji nie jest wart szacunku ani zaufania, a żadne z Pokoleń nie ma Przyszlości bez Prawdy o sobie i Korzeniach. _______ NIE MA I NIE CHCE MIEĆ KONTA NA Facebook______

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura